A Onedropzen kiadványai
Halász J. Attila - A japán harcművészetek magyarországi kezdetei 1900-1950

A japán harcművészetek II. Világháború előtti elterjedésének kezdeti korszaka mindeddig egy fehér folt volt a hazai sport történetében. A könyv ezt az 50 éves időszakot mutatja be a korszak legjelesebb, Magyarországon tanító mestereinek életrajzával, a korabeli újság tudósítások alapján. Csak a legjelentősebb neveket említve, mint a Szemere Miklós meghívására Budapestre érkező Sasaki Kichisaburō, aki Európában először tart judo tanfolyamot. Az őt váltó Tobari Takisaburōt, aki huzamosabb időt tölt nálunk kendō bemutatókat is tartva. A Sasaki judo tanfolyam végéig kitartó résztvevők bemutatása mellett, a magyarországi judo meghonosításában főszerepet játszó Vince Tibor mellett a külföldi oktatók, mint Wladimír Kasulakow, Alex Sumakov, Willy Curley és még több másik jiu-jitsu oktató életrajzával kiegészítve. A japán önvédelemmel foglalkozó tíz hazai kiadvány ismertetése mellett, melyek egy része eddig teljesen ismeretlen volt, tartalmazza még a Sasaki tanítványok témához kapcsolódó írásait is. Mindezen adatok ismertetésével szeretnénk bebizonyítani, hogy a Sasaki mester által elkezdett munka, az eddigi hiedelemmel ellentétben nem maradt folytatás nélkül.
A könyv formátuma 170×240 mm, terjedelme 390 oldal, képek száma 112.
Ár: 7000. - Ft
Taigen Shodo Harada Roshi - A tíz ökörkép

Ez a szöveg, amelynek keletkezése a XII. századra tehető, a zen történetének egyik legrégibb dokumentuma. A másik ilyen történelmi jelentőségű gyűjtemény a Nefrit Szirt Feljegyzések, melyet Engo Kokugon (1063-1135) szerkesztett egybe. Az ő szerzetestársának, Daizui Genjónak volt egy Kakuan Shion nevű tanítványa. Ez a Kakuan Shion írta A tíz ökörhajtó kép szövegét, és egy fiatal szerzetestársa, Gion készítette hozzá a képeket. A Nefrit Szirt Feljegyzések-hez képest egy sokkal jobban megközelíthető szöveget hoztak létre: a képek illusztrációul szolgáltak, a rövid versrészleteket pedig hallás után jól emlékezetbe lehetett vésni. Ennek következtében Kakuan műve nagyon sok emberhez eljuthatott.
Ez a történet egy ökör megszelídítéséről szól, arról, hogy miként fognak be egy szilaj ökröt, és hogyan zabolázzák meg. Az ökör befogása és megszelídítése hasonlatos ahhoz, ahogyan a gyakorlásban előrehaladunk. De miért pont egy ökörről van szó, miért pont egy ökör megszelídítéséről szól ez a történet?
Ár: 2500 . - Ft
Taigen Shodo Harada Roshi - Bódhidharma ösvényén

„Számos módon lehet az Ösvényre lépni, de a belépésnek valójában két módja létezik: belépés az alapelv és belépés a gyakorlás által.
A „belépés az alapelv által” nem más, mint ráébredés a lényegre a tanításokon keresztül. Ez feltételezi azt a legalapvetõbb meggyõzõdést, hogy minden élõlény, legyen az megvilágosodott vagy közönséges, ugyanazzal az igazi természettel rendelkezik, melyet csak téves érzékelésünk tesz homályossá, láthatatlanná. Ha a hamistól az igaz felé fordulsz, és a fal felé forduló szemlélõdés*-ben szilárdan kitartasz, akkor megszûnik az én s a más, a közönséges és a bölcs egy és ugyanazzá válik. Mozdulatlanná és eltéríthetetlenné válsz, és soha többé nem vezetnek félre az írott tanítások. A teljes és szavakkal kifejezhetetlen összhang az alapelvvel megkülönböztetés és erõfeszítés nélküli. Ez az, amit az „alapelv általi belépés”-nek hívunk.
„A gyakorlás általi belépés” négy mindent magába foglaló gyakorlatot jelent: Az igazságtalanság elviselésének gyakorlatát, a körülmények elfogadásának gyakorlatát, a semmi után sem vágyakozás gyakorlatát, és a Dharmával való összhang gyakorlatát.”
Jelenleg nem kapható
Jeff Shore - Létezés én nélkül

Mindenkit – azokat is, akik meditálnak és azokat is, akik nem – különböző tudatállapotok jellemeznek. Hasznos, ha valamit tudunk ezekről az állapotokról, hogy felismerjük őket, hogy tudjuk, mik ezek, és mik nem.
Itt most két állapotnak szentelünk különös figyelmet, a szamádhinak és a dhjánának. Ezek a megfelelő kifejezések (az első a páli és a szanszkrit samadhi, a második a páli jhana és a szanszkrit dhyana), de nem kell, hogy gondot okozzanak: nagyon egyszerűen, a szamádhi azt jelenti, hogy eggyé válás; azt az előkészítő folyamatot jelöli, amikor valójában eggyé válunk a meditáció tárgyával. A dhjána egyszerűen megfogalmazva azt jelenti, hogy én nélkül létezés. A kettő közti kapcsolatot és különbséget akkor fogjuk tisztázni, ha a gyakorlás során ténylegesen áthaladunk rajtuk. Nincs ennél jobb módszer.
A meditáció nem olyan nehéz, habár időt és önfegyelmet igényel. Ha jól megtanulod, és egy ideig ennek szenteled magad, látni fogod, hogy egyáltalán nem nehéz. Valójában a megzavarodott és zavart keltő tudat jelenti a nehézséget. Először is, nagyon sok jó módszer van arra, hogy eggyé váljunk – belépjünk a szamádhi állapotába – azáltal, hogy egy dologra koncentrálunk. Például, hogy teljes figyelmünket a légzésre fókuszáljuk. A tudatosságunk hajlamos rá, hogy elkószáljon és szétszóródjon, ezért azzal kezdjük, hogy összegyűjtjük a tudatosságunkat, összegyűjtjük ennek minden energiáját, és vagy minden egyes kilégzésre vagy az egyes számra összpontosítunk, valóban eggyé válva ebben a folyamatban.
Ár: 2500 . - Ft
Jeff Shore - A zen koan gyakorlása

Rájöttünk, hogy a koan miért lehet hasznos? Lehorgonyozva tart. A koanba zártság, hogy úgy mondjam, visszatartja a tudatot, hogy el ne kalandozzon. Szükségét érezzük, hogy tényleg megismerjük, szükségét érezzük, hogy a mélyére jussunk, hogy átlássunk a koanon. Az igazi, eleven koan, amelyik benned ég, kiváló horgony lehet a gyakorlásban. Nem csupán az akaraterő horgonya, mivel az akarattal még mindig kívülről próbálsz befelé nyomulni. A megfelelő koangyakorlás sokkal kifinomultabb és erőteljesebb dolog, mint maga az akaraterő. Ez nem a befelé nyomulni próbálkozó egó-én, hanem sokkal inkább a kifelé törő valóság. Ezért vagy képes egész éjen át ülni – annyira leköt, hogy nehéz lenne bármi mással is foglalkozni. Képtelen vagy lefeküdni aludni, mert még le kell, hogy juss a mélyére. Magától jövő hajtóerő – megint nem csak akaraterő, hanem egy sokkal lényegesebb elszántság, hogy lejuss a legeslegmélyére. Bizonyos fokú eltökéltségre szükség van, de nem kell akarattal erőltetni. Azzal, hogy itt vagy, és belefogtált a gyakorlásba, már elkötelezted magad. Most a hangsúly a helyes, vagyis a megfelelő erőfeszítésen van. Ahelyett, hogy az én akaraterővel nyomulna befelé, az én eltűnik az útból. Kikerülve a képből, a démonhad elpusztul. Ez az elsődleges célunk: ténylegesen átülni ezt, és felismerni.
Ár: 2500 . - Ft
Taigen Shodo Harada Roshi - Hétköznapok és meditáció

– Minden tünetem arra mutat, hogy pályakezdési pánikom van. Félek döntést hozni, halogatok, levert vagyok, aggodalmaskodom, kételkedem magamban. Hogyan segíthet rajtam a zen gyakorlás?
– Az egyén életmegközelítésétől függően, ezt lehet pokolnak vagy mennyországnak tekinteni. Sok tanítványom van, akik megnősültek, családi életet éltek, és most hogy a gyerekek elhagyták a fészket, a gyakorlásnak szentelik magukat. Most végre jut idő magukra, és őszintén, mély összpontosítással gyakorolják a zazent. Nem jön elő olyan sok kétely már, mint fiatal korukban. Fél év, egy év – jönnek és gyakorolnak. Rájöttek már, hogy az élet nem csak önmagunkról és a ragaszkodásainkról szól. A fiataloknak azért fontos, hogy zazent üljenek, hogy megértsék azt a fajta emberséget, ami túlmutat az egó ragaszkodásán, hogy felismerjék, saját ragyogóan sugárzó természetük a legnagyobb kincsük. Mivel ezt a mély spirituális tapasztalatot magunknak kell megélnünk, ezért nem hagyhatunk fel az erőfeszítéssel.